Retourbeleid

Retourbeleid

Herroepingsrecht bij producten

  • Je hebt 14 dagen de tijd om na ontvangst van je bestelling te beslissen of je deze wilt houden. Binnen deze periode kun je de koop zonder reden annuleren.

  • Tijdens de bedenktijd mag je het product uitpakken of gebruiken zoals je dat ook in een winkel zou mogen doen om te beoordelen of het aan je verwachtingen voldoet. Probeer dus voorzichtig met het product en de verpakking om te gaan.

  • Wil je het product terugsturen? Meld dit binnen 14 dagen na ontvangst via het herroepingsformulier of een duidelijke verklaring per mail. Daarna heb je nog eens 14 dagen om het product terug te sturen. Bewaar altijd het verzendbewijs.

  • Als je na deze termijn geen melding hebt gedaan of het product niet hebt teruggestuurd, blijft de aankoop definitief.

Herroepingsrecht bij diensten

  • Bij diensten geldt ook een bedenktijd van 14 dagen vanaf het moment dat je de overeenkomst bent aangegaan.

  • Om gebruik te maken van dit recht, volg je de instructies die je bij je bestelling of uiterlijk bij de start van de dienst ontvangt.


Kosten en terugbetaling

  • De kosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening, tenzij we anders aangeven.

  • Heb je al betaald? Dan krijg je het volledige bedrag zo snel mogelijk terug, uiterlijk binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven te willen annuleren. We mogen wachten met terugbetalen tot we het product retour hebben ontvangen of totdat je hebt bewezen dat het is teruggestuurd.

  • Terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt, tenzij we samen iets anders afspreken.

  • Als het product beschadigd is doordat je er onzorgvuldig mee bent omgegaan tijdens de bedenktijd, kan er een waardevermindering in rekening worden gebracht.

  • Heb je vooraf geen volledige informatie gekregen over je herroepingsrecht? Dan ben je niet aansprakelijk voor eventuele waardevermindering.


Uitzonderingen

Sommige producten en diensten kunnen helaas niet worden geretourneerd. Dit staat altijd duidelijk bij het product of in de bestelvoorwaarden vermeld. Het gaat bijvoorbeeld om:

  • Producten die speciaal voor jou zijn gemaakt of aangepast.

  • Artikelen met een persoonlijk karakter.

  • Producten die niet geschikt zijn om terug te sturen, zoals hygiënische artikelen waarvan de verzegeling is verbroken.

  • Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.

  • Losse kranten en tijdschriften.

  • Audio- of video-opnamen en software waarvan de verzegeling is geopend.

  • Diensten die op een specifieke datum plaatsvinden (bijvoorbeeld een hotelovernachting of evenement).

  • Diensten die met jouw instemming al zijn gestart voordat de bedenktijd voorbij was.